Vi har en chatbot!

Chatbotar är hetaste hett just nu. Men hur funkar det? Är det något att satsa på? Hur kan man använda chatbotar på smarta sätt som förenklar flöden, möter konsumenter på deras villkor och skapar effektivare kommunikation? Tja, det bästa sättet att svara på de frågorna är ju att testa själv! Så för att verkligen sätta oss in i möjligheterna kring chatbotar beslutade vi på KAN oss för att göra en alldeles egen Messenger-bot.

Men vad skulle den där boten göra då? En snabb titt i vår byrågemensamma mailbox visade direkt var vår egen “pain point” ligger – i hantering av inkommande CV'n, jobbansökningar och praktikplatsförfrågningar. Det är ju härligt att vara efterfrågad, men nog skulle vi kunna göra det både smartare och roligare, och till på köpet lära oss lite grand!

Sagt och gjort – vi har nu en Messengerbot som hanterar just inkommande ansökningar. Den gör lite annat också, så även om man inte vill jobba hos oss kan man självklart snacka lite med henne. (Ja det känns som en hon, vi kallar henne VikKan.)

Och som av en händelse: vårt nya People & Culture-team – Anna och Helen – har precis lagt sista handen vid en bättre CV- och jobbhantering på vår sajt, du hittar den på www.kan.se/jobb. Så när VikKan har ställt lite frågor om ditten och datten så är det på vår nya karriärssida man hamnar.

Välkommen att testa!