Längst fram i bergochdalbanan

Världen rör sig galet fort, och du kan välja att följa med eller leda utvecklingen. Vi har valt den kittlande vägen, den som är läskigt nära framkanten, och vi hjälper dig att göra detsamma.

Tillsammans skapar vi kommunikation och upplevelser som når genom bruset, där resultatet kan vara tydligare varumärkesposition, ökad konvertering och lojala kunder. Vi har erbjudanden inom två huvudområden:

Integrerad marknadsföring & kommunikation

Vi skapar kommunikation som bygger varumärke, skapar relationer, driver försäljning och bygger lojalitet. Vi gör det med hela kundresan i fokus, från kännedom via köp till lojalisering, alltid ‘digital first’ men också alltid med ett ‘cross-channel’ tänk. Vi arbetar med såväl stora och långsiktiga projekt och relationer som med mindre kampanjer. Våra projekt involverar en mängd olika roller och kompetenser, från strategi och koncept, via UX, design och budskap till digital utveckling. Aktivering och ‘always-on’ drivs av content marketing-teamet och köpta kanaler och analys hanteras av vårt media & analysteam. Vi driver även en egen testpilottjänst, Pulse. Med hjälp av denna har vi möjlighet att arbeta med användartester på flera nivåer – från enkla enkäter till djupintervjuer.

Digital affärsutveckling

Digitaliseringen har drivit fram nya möjligheter för företag att möta och vara relevanta för sina kunder. Och kunderna i sin tur har nya behov och förväntningar, drivet av omvärldstrender, nya kanaler och disruptiva tjänster. Vi hjälper våra kunder att bygga och utveckla sin digitala affär. Våra specialister arbetar med innovationsfrågor, UX/CX, digitalstrategier, varumärkespositionering, affärsutveckling och målgruppsanalys. Vi tittar på hur företag kan möta målgruppernas krav, vilka typer av tjänster och lösningar som morgondagen kommer att kräva och hur man själv kan utmana sin affärsmodell. Vi stöttar med strategier och råd som rör bland annat e-com, tjänstedesign, användarupplevelse med mera.

Våra kompetenser

Affärsstrategi
Varumärke
Kommunikation
Dataanalys
Creative technology
Digital utveckling
Creative direction
Koncept
Design
Moving media
Copywriting
Prototyper
Social media
Content marketing
Community management
Sök
Mediaplanering
SEM


Pragmatisk attityd, glädje och raka rör får du på köpet när du jobbar med oss :)

Korta fakta om KAN

KAN bildades 2005 och är södra Sveriges ledande digitala kommunikationsbyrå. Kundlistan består av nationella och internationella kunder, som Sony Mobile, Tetra Pak, E.ON, Hilding Anders, Ikano, Studentlitteratur, Findus, Nestlé, BoKlok och Malmö Stad. 2015 blev vi utsedda till Årets Byrå inom kategorin digitala byråer. I december 2015 köpte KAN byrån Good Old, och i december 2016 fick KAN en ny delägare i Egmont. Vi finns i Malmö med drygt 60 anställda. Omsättning 2015 var ca 51 MSEK.