Yves Rocher väljer KAN

Hösten här på KAN drar igång på allra bästa sätt, med ett nytt och spännande partnerskap med Yves Rocher.

Yves Rocher är ett välkänt internationellt varumärke för skönhetsvård med ingredienser från växtriket och har omfattande expansionsplaner för de närmsta åren. I planen ligger en omnikanalsstrategi – en breddning från den traditionella postorderverksamheten till mer fokus på butik och på e-handel, bland annat planeras en hel rad nya butiker i Sverige. Denna satsning kräver ett annat sätt att arbeta med marknadsföring, och Yves Rocher omorganiserar nu för att stötta den nya strategin. Som ett led i detta har man valt att outsourca sin inhouse reklamavdelning till KAN och KAN kommer vara en strategisk partner i varumärkesresan.

Yves Rochers VD Martin Barden kommenterar:
“Vi valde KAN för att byrån har kapacitet att kunna ta Yves Rochers kommunikation till en ny nivå vilket kommer att krävas för att lyckas med strategin, samtidigt som de som full-servicebyrå har kapacitet för att kunna hålla uppe den omfattande dagliga produktionen.”

Satsningen på retail och e-commerce har varit lyckosam för Yves Rocher på andra marknader och vi på KAN är glada för att få förtroendet att ta oss an detta stora uppdrag åt en kund med så spännande planer för sin framtid. Uppdraget löper på flera år och kommer att innebära att vi har ett fast team som enbart arbetar med Yves Rocher, vilka också kommer att kunna förstärkas för särskilda projekt eller intensiva perioder.

Yves Rocher-uppdraget, tillsammans med en allmänt större efterfrågan från våra andra befintliga kunder, innebär också att vi kommer att behöva rekrytera två-tre nya kollegor, sannolikt inom design och inom produktionsledning (håll utkik på vår karriärsajt om du är intresserad).

Vi välkomnar Yves Rocher till KAN-familjen och ser fram emot samarbetet!