Studentlitteraturs kataloger för 2014 har anlänt

I början på varje år ger Studentlitteratur ut nya kataloger. Katalogerna har som uppgift att ge lärare och skolledare en samlad bild av förlagets heltäckande sortiment av undervisningsmaterial för förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning och kompetensutveckling.

Inför 2014 fick KAN uppdraget att utforma omslag och inlaga för fem kataloger och en folder. Studentlitteratur arbetar med att ständigt förbättra lärandet, förenkla vardagen och skapa resultat för alla – oavsett var på kunskapsresan man befinner sig. Att återknyta till den pågående kampanjen ”Många vägar till kunskap” och ge en samlad bild av Studentlitteraturs digitala läromedel var därför en viktig del av briefen.

Resultatet blev ett manér som blandar illustration med fotografi och som kommunicerar innehåll och nyheter på ett tydligt sätt. Så här säger Anna Bogeskär Brandt, marknadsansvarig för skola och lärarutbildning på Studentlitteratur om projektet:

“KAN har skapat ett tydligt och tilltalande grafiskt manér till 2014 års kataloger. Digitala läromedel finns i en uppsjö av varianter på marknaden och ledare och lärare inom skolan har svårt att se skogen för alla träden. KAN lyckas på ett konkret och inbjudande sätt definiera Studentlitteraturs utbud och samlar det mycket förtjänstfullt både grafiskt och visuellt. Därtill har vi fått redskap som enkelt och smidigt kan appliceras i andra marknadsföringskanaler.”