Katalogsläpp!

Studentlitteraturs katalogsläpp framkallar ungefär samma känslor som ett kosläpp – vi bara ler stort och hoppas lärarna och skolledarna, som katalogerna riktar sig till, gör likadant.

Katalogerna är ett tydligt exempel på den förändringsresa som Studentlitteratur gjort när det gäller kommunikationen – det är människorna som är i fokus nu: eleverna, studenterna, lärarna, skolledarna…

Som vanligt valde vi att använda riktiga lärare och elever för att förmedla en autentisk bild av den glädje som lärare känner av att undervisa, och den stolthet som eleverna känner av att lära sig. Och visst syns den?

Så här säger Sofie Lindeberg, marknadsförare på Studentlitteratur:

”Katalogerna har som uppgift att ge lärare och skolledare en samlad bild av Studentlitteraturs sortiment av utbildningsmaterial och det är glädjen i att använda dessa som vi vill förmedla. Med riktiga elever och lärare känns det som att vi har hittat ett bra sätt att göra det på. Stort tack till KAN för genomförandet från konceptidé till färdig slutprodukt.”