Sony Mobile lanserar ”Fast Forward”

Sony Mobile har lanserat kampanjen “Fast Forward” på sin Facebooksida. I Fast Forward belönar Sony Mobile varje interaktion som fansen gör med att flytta fram sin kommande telefonannonsering i tid jämfört med den ursprungliga annonseringstiden, som är klockan 10:00 CET den 22 juni.

Fast Forward har varit en minst sagt lyckad aktivitet. Redan mindre än ett dygn efter att kampanjen gick live har annonseringen flyttas fram inte mindre än tre dagar och 16 timmar. Inom det första dygnet hade fler än 16.000 unika fans varit inne och tryckt på knappen som flyttar fram annonseringen i tid, och varje fan kan bara trycka på knappen en gång per dygn. Kampanjen fortgår och det händer mycket hela tiden.

Fast Forward bygger på att fansen på ett enkelt sätt kan sprida budskapet om kampanjen vidare via Facebook och på så sätt ökar hela tiden spridningen. Som en extra bonus får varje fan som interagerar med kampanjen också möjligheten att delta i en hemlig tävling med chans att vinna den ännu inte annonserade telefonen.

Fast Forward bygger på en idé framtagen av Londonbaserade Punch Communication och KAN som sen detaljutarbetats tillsammans med uppdragsgivarna i PR- och Social Media-teamen på Sony Mobile . KAN har både designat och utvecklat applikationen.