Gymmet är uppgraderat

Var det nåt som inte var sig likt när du kom till ditt gym-pass igår? Upplevde du att något blivit enklare, snabbare och snyggare i entrén? Du är inte ensam.

Med fler än 500 träningsanläggningar på kundlistan, är Pastell data en av de största leverantörerna på system för kundhantering, bokning och inpassering på träningsanläggningar. Chansen är stor att du tränar på en anläggning där du använder Pastell datas system när du bokar dig på ett pass eller drar ditt kort i entrén.

KAN har nyligen designat om både de pekskärmskiosker som står på anläggningarna, bokningen på anläggningarnas webbsajter samt tagit fram en app för iPhone och Android. Webbokningen var den största utmaningen i projektet, det är en modul som ska passa in på över 400 sajter med sinsemellan helt olika varumärken och design. Där krävdes ett helt annorlunda tänkande från vår sida. Extra viktigt var också enkelheten, lösningen används av så många människor och det är viktigt att bokning och inpassering går fort för att undvika att kö till passen. Därför har mycket tid lagts på användbarhet för att skapa enkla användarflöden och en tydlig design.

“Det skiljer inte så mycket i funktion mellan de olika systemen på marknaden. Design har därför blivit viktigt idag och här satsar vi mycket för att differentiera oss och här har KAN gjort ett toppenjobb.”, säger Stefan Mattsson, VD, grundare och ägare till Pastell data.

Den nya designen i kioskerna och den nya appen, som implementerats av Pastell data själva, kommer rullas ut på alla anläggningar i Sverige och Norge under januari. Webbokningen kommer under våren.