Malmö Turism lanserar nya malmotown.com

Malmö Turism lanserar nu sin nya och fräscha officiella destinationssajt, malmotown.com. KAN har haft nöjet att samarbeta med Malmö Turism i detta stora projekt och vi har stått för hela lösningen, från strategi till produktion.

“Ända sedan upphandlingen har valet av KAN känts toppen”, säger Paul Petersson Rebelo, webbansvarig på Malmö Turism. “KAN har gjort ett grundligt och djupgående arbete och har varit mycket lyhörda för våra önskemål samtidigt som man utmanat oss. Det har varit en mycket spännande och rolig process.”

På den nya sajten förpackas matnyttig information på ett inspirerande sätt och ger besökaren en samlad bild av det bästa som Malmö har att erbjuda. Sajten visar upp en lekfull stad som erbjuder mångfald vad gäller kultur, nöjen och aktiviteter– en perfekt destination för den resande privatpersonen såväl som för företag som vill ha en attraktiv destination för sina möten och evenemang. Bland annat kan besökaren få tips om på vad man kan hitta på med familjen, vilka lunchrestauranger som passar bra på shoppingrundan, och naturligtvis hur man bäst upplever Eurovisionfebern i Malmö.

“Målet med Malmotown är att turisten ska känna att ett besök på sajten är som en liten resa till Malmö”, säger Paul Petersson Rebelo. “Sidan ska förknippas med värdeord som lekfull, energisk och öppen.”

Förutom en helt ny plattform, Wordpress, och ett nytt sätt att möta besökaren med ny navigering och ett annat visuellt intryck, finns en hel del nya smarta funktioner. En av dessa är att man numera kan chatta direkt med Turistbyrån via en enkel chattfunktion. Chatten är bemannad under turistbyråns ordinarie öppettider och det går bra att chatta på både svenska och engelska. Perfekt för den som behöver snabba råd!

“Vi hoppas att det här kommer att föra turistbyrån närmare våra besökare”, säger Turistbyråchef Gun Eriksson. “Det är ett personligt och effektivt sätt att hjälpa de som kommer hit, och känns som ett bra komplement till våra fysiska turistbyråer.”

Malmotown.com har mellan 2 500 och 3 000 unika användare varje dag, och besöks huvudsakligen av potentiella turister från Sverige, Danmark, Storbritannien och Tyskland.