Kockens kryddor firar #100årpåbordet!

För att uppmärksamma sitt 100-årsjubileum, kommer Kockens under elva veckor att duka upp ett inspirerande långbord på Instagram, fyllt med historisk mat i modern tappning. Det fantastiska långbordet, som inte bara innehåller mat utan också dekorationer och husgeråd från hela seklet, utökas med sex eller nio bilder varje vecka. Klickar man på någon av bilderna får man se en film som visar hur enkelt man tillagar maträtten, eller så får man lite kuriosa om maten, porslinet, årtiondet… Från bilderna kan man dessutom klicka sig ännu längre ner i detaljrikedomen – till kockens.se där recepten är publicerade i sin helhet.

Bordet kommer till slut vara fullt av älsklingsrätter från hela seklet – moderniserade så de faller dagens konsumenter på läppen, och uppdukade på tidsenligt porslin. Vi publicerar en rätt i veckan, med början på 1910-talet då Kockens startade sin verksamhet, och slut på 2010-talet. Kampanjen drivs i såväl Instagram som Facebook och kan också ses på Kockens hemsida.

Så här säger Johan Tornakull, vice VD och operativ chef för Kockens AB:
”Vi är stolta över att jobba med ett varumärke som fyller hundra år. Sociala medier är en viktig del av vår marknadsmix och vi hoppas att den här kampanjen skall stärka varumärket, öka lojaliteten bland befintliga konsumenter samtidigt som den kan attrahera nya kunder att prova Kockens kryddor.”

Kampanjen är resultatet av ett samarbete mellan KANs kreativa och strategiska team, Kockens marknadsteam, matstylisten Fia Arosenius och fotografen Johan Persson.