Aspen & INR: Två fräscha sajter för hemmets viktigaste rum

Aspen och INR tillhör Vanna Group och tillverkar möbler, respektive duschlösningar, som får dig att trivas i badrummet. Under året som gått har vi på KAN hjälpt dem att skapa varsin ny sajt, och tack vare Vannas duktiga redaktörer kan vi konstatera att resultatet är sidor lika snygga och effektiva som företagens badrumsprodukter.

Det var Aspens behov av en ny sajt som initierade projektet. De efterfrågade EPiServer som CMS, eftersom systerföretaget INR länge använt det med gott resultat. Vi föreslog en white label-lösning, som innebär att de båda företagens sajter delar kodbas, men har olika varumärkesanpassade gränssnitt. Och för att göra det så enkelt som möjligt, hanteras nu all produktinformation för både INR:s och Aspens sortiment centralt i ett PIM-system. Blockimplementationen i senaste EPiServer ger dessutom redaktörerna möjlighet att arbeta i en väldigt kompetent och flexibel lösning. KAN står för implementationen av sajterna och integrationen med PIM-systemet, som Consid i Ljungby utformat och implementerat. NY i Jönköping har gjort designen.

I slutet av förra året fick vi i uppdrag att också anpassa lösningarna för förändringar som Aspen gjort i sitt sortiment. Det påverkade både PIM:ens datamodell, integrationen mellan PIM och sajten, samt utformningen på båda sajterna. Samtidigt hjälpte vi INR att utöka det populära verktyget Duschverkstan med nya modeller. Lagom till det nya året var allt klart. Det känns fräscht.