Förenklade tjänster för Ikano Försäkring

För att så många som möjligt ska kunna känna tryggheten i ett bra skydd, erbjuder Ikano Försäkring försäkringar som är enkla att teckna och förstå, till låga priser och på schyssta villkor. Därför behövde de också en sajt som är enkel att använda, och som presenterar försäkringarna på ett begripligt sätt så att det blir enklare att köpa försäkring och begära ersättning.

Under våren har vi på KAN utvecklat, designat och tagit fram innehåll till nya ikanoforsakring.se, allt i linje med Ikanos vision om att göra livet enklare. Resultatet är en responsiv lösning, byggd på EPiServer, där kunden snabbt hittar information, kan begära ersättning och köpa Ikano Försäkrings försäkringar. I botten använder vi samma flexibla sajtplattform, som vi utvecklat tillsammans med systeraffärsområdet Ikano Fastigheter.

“Vi har jobbat länge med KAN, vilket gör att många har bra kunskap om våra affärsmässiga och tekniska utmaningar och möjligheter. Att medarbetarna på KAN är proaktiva och lösningsorienterade gör att vi får till bra lösningar, samtidigt som det blir både givande och utvecklande att jobba tillsammans.” Det säger Johanna Hall, som är ansvarig för kommunikation och marknadsföring på Ikano Försäkring.

Att kunden nu kan köpa en försäkring eller begära ersättning online, gör det också enklare för Ikano Försäkring, eftersom lösningen delvis är kopplad till bakomliggande system. Under utvecklingen har vi löst intressanta utmaningar, som att hantera känsliga personuppgifter och skapa formulär med logik som anpassar sig efter vald försäkring och de uppgifter kunden uppger. Dessutom har vi definierat mätbara KPI:er, för att se hur lösningen presterar gentemot uppsatta affärsmål och för att kontinuerligt kunna optimera.

Nu hoppas vi att den nya sajten ska hjälpa fler att enkelt förstå vad försäkringarna innehåller, begära ersättning och köpa den försäkring de behöver.