Riviera Strand redo för säsongen

Vi är live! Tillsammans med Hotel Riviera Strand har KAN nu lanserat deras nya hotellsajt. Det viktigaste i uppdraget har varit att skapa en inspirerande digital upplevelse som speglar hotellets fantastiska miljö. Hotellets bekväma sviter, vällagade mat och spännande aktiviteter lockar främst barnfamiljer som vill njuta av en semester som både är kul och avslappnande.

”Det här är första gången som vi samarbetar med ett hotell. Att ge sig in och förstå nya branscher är väldigt kul, speciellt när utkomsten blir så bra”, säger Lars Gustafsson, Account Manager på KAN.

För att möta potentiella hotellgäster och deras behov har KAN arbetat med att förbättra UX och navigering på sajten. En inspirerande och välstrukturerad digital miljö skapar möjligheter för ett förbättrat bokningsflöde och en ökad konvertering. En annan viktig del i arbetet har varit att göra den nya sajten mobilanpassad och sökmotorvänlig.

”Vi har satsat på en bra struktur med en naturlig följd. Idag får man som besökare på sajten en bättre bild av hotellet och vad det erbjuder. Vägen till att boka rum är både enklare och snabbare”, säger John Scott Guggenheimer, UX designer på KAN.