Fånga fotbollskänslor med E.ON

246 fotbollsklubbar sparar idag energi via hjälp från Energifonden. Det berättar banners på fotbollssajter som exempelvis fotbollskanalen.se och fotbolldirekt.se E.ONs varumärkeskampanj på temat fotboll syns, så här i VM-kval-tider, såväl digitalt som på TV. Vi på KAN har stöttat kampanjen med bannerproduktion och en uppfräschning av fotbollssektionen på E.ONs webbplats, www.eon.se/fotboll. Sidorna vill engagera den fotbollsintresserade, och berätta mer om hur och varför E.ON sponsrar fotboll.

Dessutom har vi jobbat fram en Instagramtävling, som även den givetvis handlar om fotboll. Genom att fotografera eller filma sin målgest och tagga med #eonmålgest på Instagram tävlar man om ett finfint pris. Bästa bidraget vinner nämligen ett årskort för 2014 till valfritt lag i Allsvenskan, Damallsvenskan eller Superettan. Tävlingen hittas både på E.ONs Facebook-sida och E.ONs webbplats, samt via interna och externa animerade banners.