E.ON väljer KAN

Efter en pitch står det nu klart att E.ON har valt KAN som sin nya digitalbyrå. Energibolaget gick i höstas ut i en större upphandling i syfte att hitta en digital byrå med bred kommunikationskompetens och taktiska möjligheter att genomföra och driva både försäljning och varumärkesbyggande.

Per Harrysson, VD på KAN, kommenterar nyheten:
“Vi är väldigt glada och nöjda med att ha tagit hem E.ON till oss i Malmö, det här har vårt team kämpat hårt med. Vi har arbetat med olika uppdragsgivare inom E.ON under många år, men det är först med denna upphandling som vi får helhetsuppdraget för den taktiska digitala kommunikationen. Vi ser fram emot den utmaningen och ställer nu ett stort team på fötter för att möta E.ONs behov – från budskap och smarta digitala lösningar till analys och uppföljning. Det ska bli oerhört spännande!”

Kjetil Vetlejord, Head of Digital Market Solutions på E.ON, kommenterar valet av KAN:
“E.ON står inför en viktig förflyttning under de närmsta åren, både som varumärke och som företag. En del i denna förflyttning är att vara i framkant med våra digitala lösningar och möta kunderna med den service de vill ha och förväntar sig – och helst ska vi också överträffa deras förväntningar. För detta arbete behöver vi en stark digital partner med ett komplett erbjudande, som har hela bredden från kommunikation till produktion, och som håller en rakt genom hög kvalitet. En partner som kan ta fram koncept och realisera dem, och inte minst utvärdera, optimera och växla upp lösningarna. KAN levererar på allt detta och blev det självklara valet för E.ON.”

Det omfattande uppdraget från E.ON i kombination med att KAN så sent som för ett par veckor sedan utsågs till Årets Byrå 2015 inom kategorin Digitalbyrå 25+MSEK, kan innebära att ytterligare rekryteringar behöver göras. Byrån har idag närmare 60 anställda på kontoret i Malmö och arbetar med kunder som Sony Mobile, Tetra Pak, Ikano, Hilding Anders och Studentlitteratur. Byrån köpte konkurrenten Good Old i december 2015.

Per Harrysson igen:
“Vi har haft några extremt framgångsrika veckor nu, med både den vunna E.ON-pitchen och vinsten i Årets Byrå. Nu ska vi förvalta detta på bästa sätt och fortsätta att förbättra byrån, och inte minst få igång ett lyckosamt samarbete med E.ON.”