Welcome to us Divya!

Divya Ostwal

Vi är väldigt glada att kunna hälsa Divya Ostwal välkommen till KAN. Divya stärker upp vårt strategiteam och kommer att arbeta som Thick Data strateg. Hon kommer senast från Good Old, och hon tar med sig en djupgående förståelse för logikdriven magi inom digital kommunikation!

Född och uppvuxen i Bangalore, Indien, valde Divya mellan en karriär inom webb eller att vandra runt på gatorna som redaktionell fotograf. Hon valde till slut att studera reklam och grafisk design. Efter studierna började hon som Business Brand-strateg och gick vidare till att bli Chief Creative Officer för en startup i Bangalore med kunder som tog henne till London och Singapore. Slutligen hamnade hon i Sverige tillsammans med sin man.

För KAN's kunder blir insikterna kring data allt viktigare i arbetet med marknadsföring och kommunikation. Divyas specialkompetens inom så kallad thick data-analys kommer att passa våra kunders behov alldeles utmärkt. Thick data är ett ganska nytt begrepp, men handlar i grunden om den vitala kombinationen av kvantitativ och kvalitativ data. Inom kvantitativ data kombineras olika typer av statistik för att sätta rätt mätpunkter och dra slutsatser. Den kvalitativa datan handlar om att förstå mänskligt beteende för att hitta insikter, och med hjälp av det skapa användarupplevelser och nå uppsatta mål. Att kombinera dessa två? Magi som sagt.

Foto är fortfarande ett av Divyas stora intressen. Hon jobbade nyligen med en fotoserie till filminspelningen av en kommersiell Bollywood-film: Boy in Bollywood. Snart på en Bollywoodbiograf nära dig! Resor är en annan stor passion och att samla souvenirer från de platser hon besöker. Annars njuter Divya gärna av en kopp té, som hon säger kan transportera henne till andra världar.

Varmt välkommen till KAN Divya!