Nu startar KAN byrå i Stockholm.

Med tunga namn från Nord DDBs digitala erbjudande och VD från SAS.

Den nya byrån, som heter OKTO, är redan igång med flera större kunduppdrag. De flesta av medarbetarna kommer från Nord DDBs digitala byrå Alchemy, men även från Åkestam Holst och BBH Stockholm.

Byråns inriktning blir att arbeta med en ny approach till koncept som ska klara av att sammanföra alla de komplexa delarna i ett varumärke till en sammanhållen riktning.

Byråchef Pia Haag kommer även hon närmast från Alchemy och har innan dess arbetat fyra år som varumärkeschef på SAS. Hon har tidigare också arbetat med digital affärsstrategi på bland annat Lynxeye:

– Det tveklöst mest använda löftet idag är att byråer arbetar sömlöst över hela varumärkesupplevelsen. Men i verkligheten är det oerhört få som lyckas både sätta strategin och genomföra den typen av komplexa förflyttningar. Den insikten har vi använt. Och vi har tagit fram en fungerande modell för att lösa detta, säger Pia Haag.

– Vi tror på att man behöver vara mer eller mindre tvärdiscplinerad, fortsätter Pia Haag. Att man är specialist och ansvarig för just sin roll, men att man ändå har en stor förståelse för alla de andra delarna av hur ett starkt varumärke och en hållbar business byggs.

Vi på KAN i Malmö är båda stolta och glada över att få ett syskon i Stockholm. Vi ser fram emot att kunna hitta beröringspunkter när det gäller allt från kunskap och kunder till allmänt häng.

– Det känns väldigt bra att vi har rekryterat ett så seniort gäng, säger Per Harrysson som är VD och grundare av KAN. Vi kompletterar varandra bra samtidigt som OKTO också står på egna ben. Vi tror att OKTO kan göra samma fantastiska resa som vi har gjort de senaste 15 åren.