Nylevererad sajt för ForSea

båt på vatten

Scandlines har blivit ForSea – och förutom det nya namnet har flera av bolagets färjor som turar mellan Helsingborg och Helsingör konverterats till miljövänlig batteridrift. Inför lanseringen av det nya varumärket fick KAN uppdraget att designa och utveckla deras nya webbplats och bokningsflöde.

Vårt UX-team började med att skapa en lättöverskådlig struktur så att ForSeas kunder enkelt ska kunna hitta vad de letar efter. I och med att ForSea har en helt ny grafisk profil gjorde vårt Visual Design-team en digital anpassning av den för att sedan designa alla element på sajten.

Biljettbokningen är en av sajtens viktigaste funktioner. Här designade och utvecklade vi ett helt nytt flöde som gör biljettköp så enkelt och smidigt som möjligt. Självklart framtaget med kunder som föredrar mobilen i åtanke. Bokningssystemet programmerades i EPiServer och är kopplat till bakomliggande system som BookIT och PayEx. På sajten finns också en tydlig tidtabell där man enkelt kan se avgångstider och vilka turer som körs med batteridrivna färjor.

Resultatet? En tydlig, enkel och inbjudande webbplats som sätter användarens behov i fokus. Kolla in ForSeas nya sajt här