Doro åldras med stil

glad kvinna med lockigt hår
  • glad kvinna med lockigt hår

När människor blir äldre förändras en hel del. Synen blir sämre. Du kan få svårt att höra. Och både motoriken och det tekniska självförtroendet kanske inte är vad de en gång var. Skånebördiga Doro har länge arbetat för att överbrygga åldrandets utmaningar och göra seniorers vardag enklare med hjälp av smarta telefoner. När Doro kom till KAN och ville ha hjälp med att både göra sin konsumentsajt vassare och introducera sina nya och innovativa trygghetstjänster, var vi självklart taggade på att göra jobbet.

Vi inledde arbetet med att se över strategi och göra innehållsinventering, för att kunna skapa en bra balans mellan varumärke, erbjudande och ett smidigt e-handelsflöde. Doro brinner för att hjälpa seniorer att leva ett självständigt liv. För att förmedla både hjärta och hjärna – hur produkterna och tjänsterna fungerar och det friare liv de ger – arbetade vi om tonalitet och copy för att kommunicera båda delarna på ett varmt sätt. Eftersom anhöriga ofta är engagerade i att beställa Doros trygghetstjänster och telefoner lyfter sajten fördelarna för både senioren och t.ex. släktingar.

Vårt UX-team tog ett nytt grepp om sajtstrukturen för att göra den tydligare och lätt att navigera i. Genom hela processen testades lösningen för att säkerställa att den fungerar för målgruppen. En av Doros största målgrupper är just seniorer, och därför var det givet att anpassa sajten med tydliga och lättlästa typsnitt, stora knappar och enkel navigation – precis som i Doros telefoner och tjänster. Allt förpackades i en ny stilren detaljdesign med nytt bildspråk av våra Art Directors.

Inför lanseringen fick också våra Content Managers uppdraget att hantera allt nytt innehåll i EpiServer och fylla den nya sajtstrukturen. Resultatet blev en tydlig, snygg och lättnavigerad sida som både visar hjärta och produktfördelar på inspirerande sätt – och underlättar steget in i Doros värld för seniorer och deras anhöriga.

Ta en titt på Doros nya sajt HÄR