KAN köper Good Old – stärker sin ställning i södra Sverige

KAN, södra Sveriges ledande digitala kommunikationsbyrå, förvärvar den digitala kommunikationsbyrån Good Old. Genom köpet stärker KAN sin ställning och sitt erbjudande ytterligare på den skånska byråmarknaden. I samband med årsskiftet flyttar Good Old till KANs lokaler på Stortorget i Malmö.

– Genom förvärvet av Good Old positionerar vi oss i framkanten för digital marknadsföring, kommunikation och affärsutveckling. Good Old är en byrå med gott rykte och lång och stolt historia inom såväl strategi, kreativitet och teknik och de passar väl in i vårt erbjudande och den framtid vi ser. Vi har bara sett början av utvecklingen för kreativa, smarta och säljande lösningar i den digitala sfären och vår målsättning är att KAN även fortsättningsvis ska vara med och driva den utvecklingen framåt. Med Good Old tar vi ytterligare ett steg i denna riktning, tillsammans med en kompetent byrå och personer vi gillar, säger Per Harrysson, VD på KAN.

Good Old har funnits sedan 2006 och har ett etablerat och starkt varumärke som digital kommunikationsbyrå med open source-fokus. Precis som KAN har byrån alltid rankats högt i den årliga tävlingen Årets Byrå. Good Old arbetar idag med kunder som Malmö Stad, Blekinge Tekniska Högskola, Hövding, Individuell Människohjälp och Apsis.

– Att bli en del av KAN ger oss större möjligheter att ge våra kunder ett bredare erbjudande, nya infallsvinklar och fler resurser i projekten. KAN och Good Old har ett likartat tjänsteerbjudande och vi har en gemensam grundsyn kring digital utveckling, kreativitet och projektledning. Vi kommer att komplettera varandra väl och vara en kraft att räkna med i Öresundsregionen, säger Niclas Ek, VD på Good Old.

Förvärvet innebär att KAN närmar sig 60 anställda och omsättningen förväntas bli ca 60 miljoner kronor nästa år. Detta gör KAN till en av de större kommunikationsbyråerna i Sverige inom alla kategorier, och en av de största med digital specialisering.
– Förvärvet av Good Old är inte bara en bra och spännande affär för KAN, det är också ett sätt att fortsätta stärka Malmö som kreativt och digitalt kluster. Hela staden sjuder av framtidstro och här finns en stor tillväxtpotential. Malmö har många framträdande digitala bolag, det finns en stark startup-scen och dessutom ett flertal framstående utbildningar inom det digitala området. Min målsättning är att vi i egenskap av södra Sveriges ledande digital kommunikationsbyrå kan stärka Malmös digitala profil i Sverige och Europa, med hjälp av de kunder vi har, de jobb vi gör och våra duktiga medarbetare, säger Per Harrysson.

Sammanslagningen av kontoren sker i samband med årsskiftet. Good Old lämnar då Media Evolution City och flyttar till KANs lokaler på Stortorget i Malmö.

För mer information, kontakta
Per Harrysson, VD, KAN 0702-159171, per.harrysson@kan.se
Niclas Ek, VD, Good Old, 0704-958200, niclas.ek@goodold.se