Digitalt lyft för Kährs

interiör med grön fikus

Trägolvstillverkaren Kährs från Nybro i de småländska skogarna har en lång historia som innovatörer i sin bransch. På KAN jobbar vi kontinuerligt med Kährs inom digital kommunikation och kampanj-, content- och social media-hantering. Tidigare har vi jobbat hårt med att sätta en tydlig digital strategi för Kährs, och den senaste tiden har fokus legat på att lyfta den digitala närvaron i Sverige, Norge, Storbritannien och Finland. Något som engagerat många av våra kompetenser, inte minst i Digital Performance-teamet.

Kährs erbjuder sina produkter till både konsumenter och professionella kunder som arkitekter, byggare och inredningsdesigners, där målgrupperna har var sin sajt – kahrs.com och kahrsflooring.com. Båda sajterna har analyserats och SEO-optimerats för att öka den organiska trafiken, samtidigt som t.ex. Google AdWords och Display Network-annonsering använts för att boosta synligheten ytterligare. Sajterna uppdateras också kontinuerligt med inspirerande redaktionellt innehåll.

Ett stort mål har varit att öka kännedomen om Kährs i sociala medier. Kährs flöden har varje månad fyllts av organiska och betalda poster om allt från hur du väljer rätt golv till nyttiga underhållstips, hållbarhet och återförsäljarkampanjer. För att skapa mer engagerande och innehållsrika annonser användes bland annat Facebooks canvas-format (som du kan se exempel på nedan).

Resultatet? En rejäl ökning av både varumärkeskännedomen och trafiken till Kährs sajter för konsumenter och professionella kunder.

”När vi startade arbetet med Kährs digitala närvaro så var målet att bygga kännedom i sociala medier – målet för 2017 nådde vi med råge! Under 2018 har vi fortsatt utforska nya vägar och kanaler för att öka trafiken till de nya sajterna, räckvidden och engagemanget för Kährs.”, säger Anna Aronica Lindgren, projektledare på KAN.


På tal om analys och SEO – missa inte vår Web Analyst Fredrik Henryssons bästa tips för att öka din synlighet på webben. Läs mer på bloggen