Analys & Mediateamet växer

Att kunna erbjuda insikter kring kanaler, målgrupper och att kunna komma med djupgående analyser av digitalt beteende är en central del av vårt arbete här på KAN. Knutet till detta arbete har vi även mediaplanering och mediaköp, ett område som vuxit starkt under de senaste åren, inte minst tack vare utvecklingen av de sociala media plattformarna och content marketing.

Vi har därför valt att stärka vårt Analys & Mediateam rejält med tre nya duktiga kollegor. Två av dem har sitt fokus inom analysområdet och en av dem inom digitala mediaköp och sökmarknadsföring.

TEAMET

Fredrik Henrysson är ny Web Analyst här på KAN. Fredrik kommer närmast från DigitasLbi och har lång erfarenhet från branschen, främst som projektledare och digital marknadsförare. Sedan några år tillbaka har hans fokus varit frågor som rört webbanalys. När han inte analyserar digital data hos oss är Fredrik en familjeman som myser med sin fru och sina två döttrar hemma i Höör. Men under detta lugn döljer sig en passion för berg och hav, och klättring och dykning är två av Fredriks stora intressen.

Som Web Analyst har vi även rekryterat Andrea Pisarova, som senast arbetat inom analys och SEO på Resultify och 2XL Online. Andrea är inriktad på digital marknadsföring med fokus på analys och optimering, och hon har erfarenhet från såväl Facebook ads, Google Adwords, programmatic och marketing automation. Andrea är ursprungligen från Slovakien och talar sannolikt flest språk av alla oss på KAN – hela 6 stycken! Förutom sitt stora intresse för digitala trender och teknik har hon ett stort bakintresse (kolla in henne bakblogg delightme.se) och för att kompensera all bakning blir det mycket sport, bland annat volleyboll, Lindy Hop, Hip Hop och Kizomba.

Feven Anteneh kommer att axla rollen som Digital Media Planner, hon kommer att arbeta med våra mediaköp och med sökmarknadsföring. I Feven har vi hittat en yrkesmässig perfektionist som sätter stort fokus på att göra de bästa och smartaste lösningarna för varje kampanj. Feven kommer närmast från Klikki och Resultify där hon arbetat med digital marknadsföring, och hon har också en bakgrund från Google, där hon arbetade i deras nordiska Adwords-team som kampanjspecialist. Barndomsdrömmen var oväntat nog att bli hockeymålvakt (laget i henne hjärta är MODO). Oväntat för att hon faktiskt inte kunde åka skridskor. Satsningen på innebandy, som hon valde istället, föll lika illa ut – proffskontrakten var liksom inte lika lukrativa inom innebandyn. Vi är glada för att hon valde den rätta vägen – den digitala.

Utöver dessa tre har vi redan två duktiga och erfarna medarbetare i Analys & Media-teamet. Divya Ostwal är analytiker och strateg med fokus på beteendeanalys och det vi kallar för ”thick data” – att kombinera insikter kring beteende och behov med kvantitativ och demografisk data för att hitta nya samband. Niklas Hjelm är webbanalytiker med lång erfarenhet från analysområdet och SEO/SEM, och dessutom flera certifieringar från Google.

Härligt att ha ett riktigt starkt och brett team inom dessa viktiga områden!